ورودی های پایانه مرزی مهران به ۱۴ مورد افزایش یافت حضور بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار زائر در حج ۱۴۰۴ نماز عید قربان را چگونه بخوانیم؟ اقامه نماز عید قربان در حرم امام‌رضا(ع) (۱۶ خرداد ۱۴۰۴) آیت‌الله علم‌الهدی در خطبه‌های باشکوه نماز عید قربان: مسئولان در برابر بدحجابی بی‌تفاوت باشند، مدیون خون شهدا هستند مراسم قرائت دعای عرفه در مشهد هم‌زمان با سراسر کشور برگزار شد + فیلم (۱۵ خرداد ۱۴۰۴) دعای عرفه از کدام شبکه‌های تلویزیونی پخش می‌شود؟ مناجات عرفه، کلاس درس امام شهیدان (ع) در یادآوری نعمات الهی دعای عرفه مقدمه‌ای برای قربانی نفس در عید قربان | غفلت از عرفه، ازدست‌دادن فرصتی ناب مراسم باشکوه دعای عرفه در حرم امام‌رضا (ع) امروز ، پنجشنبه (۱۵ خرداد ۱۴۰۴) ساعت ۱۵:۳۰ ۵۲ زائر ایرانی در عربستان بستری شدند (۱۴ خرداد ۱۴۰۴) اعمال مخصوص شب و روز عرفه پنج شب با امام(ره) | واکاوی ابعاد مغفول‌مانده یک رهبر تاریخ‌ساز در برنامه «رواق امام» ازدحام زائران کربلا در مرز مهران در آستانه روز عرفه + فیلم ۲۰ هزار لباس شیرخوارگان حسینی در حرم مطهر رضوی دوخته خواهد شد تولیت آستان قدس رضوی: ۳۶ سال زعامت رهبر معظم انقلاب، استمرار راه امام خمینی (ره) است انتشار برای اولین بار | دست نوشته شهید حاج قاسم سلیمانی درباره امام خمینی (ره) + عکس مردی که به وعده‌اش عمل کرد | روایت رئیس جمهور ونزوئلا از دیدار با شهید سلیمانی + عکس نشست تبیینی انتقال تجربه «پشت پرده» در مشهد برگزار شد| تمدن غرب در اختیار یهود+ فیلم بزرگداشت سالگرد ارتحال امام‌خمینی(ره) در بیش از هزار شهر و روستا‌های کشور | پوشش خبری برنامه توسط ۶ هزار خبرنگار
سرخط خبرها

گواهی تاریخ بر هتک حرمت به حرم ائمه معصوم (ع)

  • کد خبر: ۱۳۲۲۰۲
  • ۰۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۲
گواهی تاریخ بر هتک حرمت به حرم ائمه معصوم (ع)
در تاریخ مواردی وجود دارد که به جز شرم و بدنامی برای صاحبان آنان عوایدی نداشته است.

در تاریخ مواردی وجود دارد که به جز شرم و بدنامی برای صاحبان آنان عوایدی نداشته است. مواردی از این دست پس از سال ۶۱ قمری که شهادت حضرت سیدالشهدا (ع) در آن سال واقع شد، دیده می‌شود. در سال ۶۳ قمری یزید به مدینه حمله کرد و حرم رسول خدا (ص) را اسطبل اسبان کرد و اهل ایمان را قتل عام کرد (الافصال شیخ مفید، ص ۴۴). در این ایام سه روز دست لشکر یزید برای هر نوع جنایت و فحشا باز گذاشته شد و افراد زیادی را کشتند (تجارب الامم، ج ۲، ص ۸۸).

در سال ۲۳۶ قمری متوکل عباسی دستور داد قبر حضرت سیدالشهدا (ع) را تخریب و آنجا را مسطح و در آنجا زراعت کنند (البدایة والنهایة، تاریخ ابن کثیر، ج ۱۰، ص ۳۱۵). این رویه در طول تاریخ با مسلط شدن افراد و حاکمانی با گرایش‌های مذهبی تند و افراطی به شیعه و هم به مراکزی که مورد احترام شیعه بوده و هست، ادامه داشت. حمله می‌کردند، آنان را‌ می‌کشتند و آتش می‌زدند و از این نوع جنایات هیچ ابایی نداشتند.

در دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی این شیوه افراط گرایان همچنان وجود داشته است و بر اثر تحریک دشمنان اسلام به واسطه این افراد که بیشترشان فریب خورده اند و،  چون جهل به مبانی حتی مذهبی خودشان دارند، به خوبی شست وشوی مغزی می‌شوند و بر اثر هیجانات دست به رفتاری جنایت آمیزی می‌زنند. بمب گذاری در حرم مطهر رضوی که البته منافقان انجام دادند، یکی از این هاست. این بمب گذاری در روز عاشورا، دوشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۷۳ که شلوغ‌ترین روز بود، انجام شد و ۲۶ نفر به شهادت رسیدند و بیش از سیصد نفر زخمی شدند.

در حرم امامین عسکریین، در سامرا دو بار بمب گذاری شد؛ یکی در ۳ اسفند ۱۳۸۴ و دیگری در ۲۳ خرداد ۱۳۸۶. انفجار خودرو بمب گذاری شده در کاظمین در سال ۱۳۸۸ خورشیدی نیز نمونه دیگر است. در سال ۱۳۸۶ در دویست متری حرم امام حسین (ع) بمبی منفجر شد که بیش از چهل نفر به شهادت رسیدند. همچنین، انفجار قبر مطهر حضرت سکینه (س) به دست داعش در سوریه.

عبدالعزیزبن عبدا... بن باز،  مشهور به بن باز، از مفتیان اهل سنت اهل عربستان سعودی و ازجمله هواداران اصلی اندیشه سلفیگری که در سال ۱۹۹۹ درگذشت، به عنوان بزرگ‌ترین مفتی وهابی سلفی در دوران معاصر شناخته می‌شود. در صفحه ۳۶۵ از جلد یک کتاب «مجموعه فتوا‌های بن باز» آمده است: «وهابیون هرآنچه به صورت گنبد بر قبر (حضرت) خدیجه (س) و... بنا شده بود، تخریب کردند و همه گنبد‌ها را از بین بردند و (با چنین کارهایی) دعوت به توحید و دین خدا را آشکار کردند.» وی بر این فتوای خود افتخار می‌کرد. بن باز در آرزوی تخریب قبر رسول خدا (ص) زندگی کرد تا اینکه از دنیا رفت.

او در فتاوای خود معتقد است و چنین می‌گوید: «ساخت مقبره روی قبر نبوی به دست حاکمان ترک انجام گرفته است که امری ناشایسته و بدعت است و باید تخریب شود.» در استفتایی که از او شده است و هم اکنون نیز در سایت بن باز وجود دارد، او درباره ساخت بنا بر قبور می‌نویسد: «شکی نیست که بنا بر قبور، بدعت و منکر است؛ بنابراین جایز نیست که برای قبور گنبد و بارگاهی ساخته شود؛ بنابراین سزاوار است که قبر نبوی تخریب شود.» بنابراین حمله به حرم احمدبن موسی (ع) نیز از این قاعده فکری و اعتقادی افراطیون و سلفیگری مستثنا نیست.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->